УДК 004.9+004.8 DOI 10.34649/AT.2020.6.6.002
На пути роботизации
Смоляров Д.А.,
ОАО «РЖД», Главный вычислительный центр, руководитель управляющего комитета программы повышения производительности труда, Россия, Москва
Ключевые слова: программные роботы, роботизация, искусственный интеллект, обращения пользователей, рутинные операции.
Аннотация. Статья посвящена внедрению в ГВЦ ОАО «РЖД» технологии RPA, благодаря чему удалось повысить качество обслуживания пользователей, сократить время реакции на обращение. Применение программных роботов позволяет увеличить производительность труда и выполнять постоянно нарастающий объем работ меньшим количеством сотрудников. Сообщается, что в ГВЦ налажено производство программных роботов для собственных нужд, создана система эксплуатации, обеспечивающая предотвращение сбоев в работе роботов и устранение этих сбоев.
On the road to robotics
Smolyarov Dmitriy, JCS «Russian Railways», Main Computing Center, Team Leader of the Service Technology Management Department, Head of the Steering Committee of the Productivity Improvement Program, Moscow, Russia, smolyarovda@gvc.rzd.ru
Keywords: software robots, robotics, artificial intelligence, user requests, routine operations
Summary: The article is devoted to the introduction of RPA technology in the Main Computing Center, which made it possible to improve the quality of user service and reduce the reaction time to treatment. The use of software robots allows you to increase productivity and perform an ever-increasing amount of work with fewer employees. It is reported that the Main Computing Center has launched the production of software robots for its own needs, created an operation system that ensures the prevention of a malfunction in the work of robots and the elimination of these failures.